Corona-update 24-3-2020

Corona-update 24-3-2020

Naar aanleiding van de persconferentie van gisteravond ontvingen alle fysiotherapeuten gisteren van het KNGF het volgende bericht:

Beste fysiotherapeut,

Vandaag was de dag waarop we onze visie ten aanzien van ons behandeladvies moesten aanscherpen. Op basis van inzichten en signalen die we afgelopen weekend ontvingen. Signalen die er op wijzen dat het zeer goed mogelijk is dat mensen die (nog) geen symptomen vertonen, toch het virus kunnen overbrengen. Vanaf heden roep ik dus iedereen op om afstand te houden van patiënten en in het geval van acute fysiotherapeutische zorg, die niet kan worden uitgesteld en waarvoor een face to face behandeling nodig is, daarover in overleg te gaan met de verwijzer van de patiënt. De verwijzers beschikken veelal wel over de benodigde beschermingsmiddelen en kunnen indien nodig pijnstilling voorschrijven. Dat ons advies kan leiden tot een besluit om de praktijk te sluiten, respecteren wij. Deze reeds ingezette lijn is in overeenstemming met het beleid van het Kabinet dat vanavond tijdens de persconferentie is medegedeeld.

Voor de praktijk betekent dit dat wij geen “hands on” behandelingen zoals massage, dry needling en mobilisaties meer geven. Oefeningen en trainingen in de oefenzaal waarbij de voorgeschreven 1,5m in acht genomen kan worden blijven wij aanbieden voor mensen die geen ziekteverschijnselen hebben en waarvan de huisgenoten ook geen ziekteverschijnselen hebben. Als een van onze medewerkers zelf ziekteverschijnselen krijgt zal hij/zij direct thuis blijven.

Voor het beantwoorden van mail en het afhandelen van de telefoontjes zijn wij dagelijks in de praktijk. Als u ons telefonisch niet kunt bereiken spreek dan een bericht in, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug. Mailen kan ook: stellingwerfr@hetnet.nl.

Maak een afspraak!

Maak gemakkelijk een afspraak met ons via de Afspraakpagina