Fysiotherapie

Fysiotherapie, wat is dat eigenlijk?

Fysiotherapie
Fysiotherapie is al zo oud als de weg naar Rome. De Romeinen kregen therapie in water, en kwamen op die manier van hun blessures af. Nu halen we in ons TrainingsCentrum geen nat pak. Wat we wel doen, is u helpen met klachten die iedereen wel eens heeft: lage rugklachten, nek- en schouderklachten, knieklachten enz. Wat voor klachten u ook heeft, het eerste bezoek bestaat altijd uit een gesprek en een lichamelijk onderzoek, en het bespreken van de resultaten daarvan. Vervolgens bespreken wij met u wat voor mogelijkheden wij hebben om u van uw klachten af te helpen. Daarvoor gebruiken we verschillende methoden zoals:

Oefentherapie

Deze behandelmethode wordt ook wel bewegingstherapie genoemd. Bewegingstherapie vormt de basis van de fysiotherapie. Het doel van deze therapie is o.a:

• het beïnvloeden van de bewegingsmogelijkheden van gewrichten;
  • het vergroten van de spierkracht;
  • het aanleren van een betere houding en/of een beter evenwicht;
  • het aanleren van een betere ademhalingstechniek en;
  • het leren ontspannen.

Bij bewegingstherapie maken wij bij ons in de praktijk vaak gebruik van trainingsapparatuur. Voor een goed resultaat is het belangrijk dat u ook thuis oefent. Bezoekt u ook eens de pagina met onze oefeningen.

Massage

Massage is al sinds eeuwen een hulpmiddel tegen pijn. Naast vermindering van de pijn, bevordert massage de bloedsomloop. Ook zorgt het voor ontspanning van de spieren. Al deze factoren samen zorgen dat u weer beter kunt bewegen.

Fysiotechniek

Onder fysiotechniek vallen onder meer warmtebehandeling, ijspakking, elektrotherapie en geluidsgolftherapie. Met deze technieken bevorderen wij het herstel en verlichten wij de pijn.

Podokinesiologie

Bij podokinesiologie (podoposturaaltherapie) meten wij speciale zolen aan. Op deze manier verhelpen wij klachten aan bijvoorbeeld de rug.

Overig

Daarnaast voeren wij onderstaande behandelingen uit:

• Revalidatietraining;
  • Elektrotherapie en warmte behandelingen d.m.v. paraffine;
  • Ademhalings- en ontspanningstherapie;
  • Oefentherapie bij neurologische aandoeningen (o.a volgens Neuro Development Treatment);
  • Tapen, medical taping en bandageren
  • Adviezen ten aanzien van houding en beweging.

Recente berichten

Archief

Maak een afspraak!

Maak gemakkelijk een afspraak met ons via de Afspraakpagina